Wnioski rządowe

Tarcza Finansowa PFR

Wnioski rządowe

Pełna oferta

Decyzje dla beneficjentów Tarczy Finansowej PFR 2.0 dostępne od 13 lipca

Uprzejmie informujemy, że decyzje dotyczące zwrotów subwencji finansowych w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikrofirm i MŚP będą udostępniane w serwisach transakcyjnych banków od dnia 13 do dnia 15 lipca br. Prosimy beneficjentów o sprawdzanie komunikatów w bankowości elektronicznej w tym okresie.


W przypadku, zarówno mikrofirm, jaki i MŚP, decyzja PFR o całkowitym umorzeniu subwencji oznacza, że przedsiębiorca jest rozliczony z PFR i nie musi już nic robić.


W sytuacji, gdy mikrofirma nie spełniła warunków umorzenia, m.in. nie utrzymała
zatrudnienia, przedsiębiorca otrzyma w treści decyzji informację o wysokości kwoty do
zwrotu oraz numeru konta PFR, na który ten zwrot musi zostać dokonany. Mikrofirmy są
zobowiązane do zwrotu nieumorzonej część subwencji finansowej do 15 września 2022 r.


W przypadku, gdy firma MŚP nie spełniła warunków umorzenia, beneficjent otrzyma w treści decyzji informację o wysokości kwoty do zwrotu oraz numer konta PFR, na które ten zwrot musi zostać dokonany. MŚP są zobowiązane do zwrotu nieumorzonej część subwencji finansowej do 15 września 2022 r.


MŚP, które nie dokonały zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej w terminie do 30 czerwca 2022 r., prosimy o niezwłoczne uregulowanie tego zobowiązania wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie liczonymi począwszy od 1 lipca 2022 r. Brak tej wpłaty będzie skutkował wszczęciem działań zmierzających do odzyskania przez PFR SA kwot niespłaconych subwencji i odsetek oraz ujawnieniem zobowiązań przedsiębiorcy w biurach informacji gospodarczej.


W innych, indywidualnych przypadkach, m.in. konieczności przeprowadzenia przez PFR
dodatkowych analiz, w tym ze współpracującymi z PFR instytucjami publicznymi, czy błędów w rozliczeniu – PFR poinformuje beneficjenta w komunikacie o statusie jego sprawy oraz dalszych krokach postępowania.


Uwaga! Zarówno w przypadku mikrofirm, jak i MŚP prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na numer konta. Nie jest on tożsamy z numerem, z którego bank dokonywał przelewu subwencji. Numer konta, na które ma zostać dokonany zwrot subwencji, może ulec zmianie w przypadku firm, wobec których zostało wszczęte postępowanie windykacyjne. Wówczas numer konta wskazuje firma windykacyjna.

Przypominamy też, aby zachować szczególną ostrożność – m.in. sprawdzać autorów i adresatów wiadomości oraz numery kont, na które należy dokonać wpłaty. Informacje o tych numerach znajdują się w wydanych decyzjach przekazanych za pośrednictwem
bankowości elektronicznej.

Szczególnie uwrażliwiamy beneficjentów na wszelką korespondencję pochodzącą rzekomo od PFR, która może być przesłana do Państwa poza określonym powyżej kanałem korespondencji wg. której wskazany może być inny niż w bankowości elektronicznej numer rachunku lub która zawierać będzie linki do stron zewnętrznych. Prosimy na taką korespondencję nie reagować, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z PFR lub ze swoim bankiem. Tylko w przypadku braku spłaty z Beneficjentami mogą kontaktować się firmy windykacyjne, z którymi PFR zawarł umowy na obsługę wierzytelności.

Zapraszamy beneficjentów Tarczy Finansowej 2.0 do uczestnictwa w bezpłatnych szkoleniach online dla przedsiębiorców dotyczących zasad zwrotów i spłat subwencji. Zapisy na szkolenia są dostępne na stronie.


Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem była dodatkowa pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą COVID-19. W ramach programu 47,6 tys. firm otrzymało 7,1 mld zł wsparcia, dla ochrony ponad 360 tys. pracowników. Szacujemy, że poziom umorzeń Tarczy 2.0 wyniesie 6,3 mld zł, a więc firmy będą musiały oddać ok 800 mln zł – ok. 12% kwoty wypłaconych subwencji.


Cały program Tarcz Finansowych 1.0, 2.0 i Tarczy da Dużych Firm objął 353 tys. przedsiębiorstw, którym za pomocą współpracujących banków PFR wypłacił 73,2 mld zł wsparcia.


W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

Program Tarcza Finansowa PFR

Polski Fundusz Rozwoju w ramach stworzonej przez rząd Tarczy Antykryzysowej uruchamił nowy program pomocowy skierowany do przedsiębiorstw, które ucierpiały wskutek pandemii koronawirusa. Tarcza Finansowa PFR dla Firm i Pracowników to program skierowany do mikrofirm (zatrudniających co najmniej 1 pracownika) oraz małych i średnich przedsiębiorstw (zatrudniających od 10 do 249 pracowników). Jego celem jest ochrona rynku pracy i zapewnienie firmom płynności finansowej. Program ma przyczynić się do powrotu polskich firm na ścieżkę rozwoju.

Szczegółowe warunki: kto może ubiegać się o subwencję, warunki finansowania, przeznaczenie subwencji, spłata, dostępne są na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju pod adresem: https://pfr.pl

Wnioski o subwencję można składać za pośrednictwem Banku w ramach udostępnionej bankowości elektronicznej EBO eBANK Online.

Po zalogowaniu się na stronę https://ebo.halinow.pl należy wybrać zakładkę „Wnioski”, a następnie wcisnąć opcję „Złóż wniosek” . Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól formularza składany jest wniosek, którego status można „śledzić” za pomocą zakładki „Moje wnioski”.

Masz pytania?