Informacje
Jak dołączyć do grona członków Banku ?
Członkiem Banku Spółdzielczego w Halinowie może być osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, mająca miejsce zamieszkania, zatrudnienia lub prowadzenia działalności gospodarczej na terenie działania Banku, lub osoba prawna mająca siedzibę na terenie działania Banku.
Warunkiem przyjęcia w poczet Członków Banku Spółdzielczego w Halinowie jest złożenie deklaracji w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Podpisana przez przystępującego do Banku deklaracja powinna zawierać jego imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania, a jeżeli przystępujący jest osobą prawną – jej nazwę i siedzibę oraz ilość zadeklarowanych udziałów.
O przyjęciu w nowego Członka Banku Spółdzielczego w Halinowie decyduje Zarząd, podejmując w tym przedmiocie uchwałę w terminie jednego miesiąca od daty złożenia pisemnej deklaracji członkowskiej i dokonania wpłaty na poczet udziału oraz wpisowego.
Wpisowe i udziały
Członek Banku jest zobowiązany wpłacić wpisowe w kwocie 300,00 zł i zadeklarować oraz wpłacić, co najmniej 1 udział obowiązkowy, który wynosi 1.300,00 zł. Wpisowe nie podlega zwrotowi w razie ustania członkostwa. Członek Banku może posiadać maksymalnie 10 udziałów, nie więcej niż równowartość 5% funduszu udziałowego Banku.
Prawa członka Banku
Członek ma prawo:
- brać udział w Walnym Zgromadzeniu,
- uzyskiwać od organów Banku informacje dotyczące działalności Banku,
- wybierać i być wybieranym do organów Banku na zasadach określonych w statucie,
- do uczestniczenia podziale nadwyżki bilansowej w formie dywidendy,
- zgłaszać wnioski dotyczące działalności Banku i żądać informacji o sposobie ich załatwienia,
- żądać od Zarządu wydania odpisu obowiązującego statutu,
- zapoznać się z treścią rocznego sprawozdania z działalności Banku wraz ze sprawozdaniem finansowym i opinią biegłego rewidenta oraz protokołami Walnego Zgromadzenia i regulacji wewnętrznych wydanych na podstawie statutu,
- do korzystania z kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji i poręczeń oraz wszelkich usług świadczonych przez Bank.
Obowiązki członka Banku
Członek ma prawo:
- brać udział w Walnym Zgromadzeniu,
- uzyskiwać od organów Banku informacje dotyczące działalności Banku,
- wybierać i być wybieranym do organów Banku na zasadach określonych w statucie,
- do uczestniczenia podziale nadwyżki bilansowej w formie dywidendy,
- zgłaszać wnioski dotyczące działalności Banku i żądać informacji o sposobie ich załatwienia,
- żądać od Zarządu wydania odpisu obowiązującego statutu,
- zapoznać się z treścią rocznego sprawozdania z działalności Banku wraz ze sprawozdaniem finansowym i opinią biegłego rewidenta oraz protokołami Walnego Zgromadzenia i regulacji wewnętrznych wydanych na podstawie statutu,
- do korzystania z kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji i poręczeń oraz wszelkich usług świadczonych przez Bank.
- Członek ma obowiązek:
- wnieść wpisowe i zadeklarowane udziały
- stosować się do przepisów prawa, postanowień statutu i uchwał organów Banku, w tym regulaminów opartych na przepisach prawa lub postanowieniach statutu,
- troszczyć się o dobro Banku i jego rozwój, dbać o poszanowanie i pomnażanie jego majątku oraz uczestniczyć w realizacji zadań statutowych, jak również zapobiegać działaniom na szkodę Banku,
- brać czynny udział w pracach organów statutowych Banku, do których został wybrany,
- uczestniczyć w pokrywaniu strat Banku do wysokości zadeklarowanych udziałów,
- zawiadamiać pisemnie Bank o każdorazowej zmianie danych osobowych zawartych w deklaracji.
- Wszyscy członkowie mają równe praw i obowiązki bez względu na liczbę posiadanych udziałów.
Członkostwo ustaje na skutek:
- wystąpienia za wypowiedzeniem,
- wykreślenia z rejestru członków,
- wykluczenia,
- śmierci członka lub ustania osoby prawnej będącej członkiem.
Pliki do pobrania:
Deklaracja Członkowska
Klauzula informacyjna